مهمان عزیز، خوش‌آمدید.
شما می‌توانید از طریق فرم ثبت‌نام در انجمن عضو شوید.

نام‌کاربری/رایانامه:
  

رمز عبور
  





جستجو در انجمن‌ها

(جستجو‌ی پیشرفته)

آمار انجمن
» کاربران: 1,061
» آخرین کاربر: byt.mina
» موضوعات انجمن: 393
» ارسالهای انجمن: 536

آمار کامل

کاربران حاضر
ما 13 کاربر حاضر در انجمن دارید
» 0 کاربر عضو | 13 مهمان

آخرین موضوعات
مهمترین و اساسی ترین نکات...
انجمن: اينترنت
آخرین‌ارسال: webmac
12-12-2017، 08:58 AM
» پاسخ‌ها: 0
» بازدید: 14
12 نکته طلایی و بسیار مهم...
انجمن: اينترنت
آخرین‌ارسال: webmac
12-12-2017، 08:57 AM
» پاسخ‌ها: 0
» بازدید: 5
بهترین روش های بررسی وضعی...
انجمن: اينترنت
آخرین‌ارسال: webmac
12-12-2017، 08:55 AM
» پاسخ‌ها: 0
» بازدید: 4
چگونه رتبه الکسا سایت خود...
انجمن: اينترنت
آخرین‌ارسال: webmac
12-12-2017، 08:52 AM
» پاسخ‌ها: 0
» بازدید: 4
چرا باید در صفحه اول گوگل...
انجمن: اينترنت
آخرین‌ارسال: webmac
12-12-2017، 08:51 AM
» پاسخ‌ها: 0
» بازدید: 3
انفجاری در انتقال داده‌ها...
انجمن: اخبار فناوری اطلاعات
آخرین‌ارسال: novinsystem20
11-12-2017، 03:32 PM
» پاسخ‌ها: 3
» بازدید: 793
حذف ردیف و ستون (های) جار...
انجمن: نرم افزار Microsoft Excel
آخرین‌ارسال: Karamzadeh
29-11-2017، 06:19 PM
» پاسخ‌ها: 0
» بازدید: 70
سفارشی سازی Status Bar اک...
انجمن: نرم افزار Microsoft Excel
آخرین‌ارسال: Karamzadeh
29-11-2017، 06:16 PM
» پاسخ‌ها: 0
» بازدید: 17
انتخاب سلولهای اکسل با یک...
انجمن: نرم افزار Microsoft Excel
آخرین‌ارسال: Karamzadeh
29-11-2017، 06:14 PM
» پاسخ‌ها: 0
» بازدید: 11
اضافه کردن بیش از یک ردیف...
انجمن: نرم افزار Microsoft Excel
آخرین‌ارسال: Karamzadeh
29-11-2017، 06:12 PM
» پاسخ‌ها: 0
» بازدید: 11

 
  مهمترین و اساسی ترین نکات در لینک سازی داخلی و انواع لینک سازی های داخلی
ارسال‌شده توسط: webmac - 12-12-2017، 08:58 AM - انجمن: اينترنت - بدون‌پاسخ

[عکس: 405.jpg]

لینک سازی داخلی چیست؟ مهمترین و اساسی ترین نکات در لینک سازی داخلی چیست و انواع لینک سازی داخلی 1- لینک سازی داخلی در هدر سایت 2- لینک سازی داخلی در محتوا 3- لینک سازی داخلی در فوتر. 



در این مقاله تعریف لینک سازی داخلی و  انواع لینک سازی داخلی را بررسی نموده و نکات مربوط به هر کدام را با ذکر مثالهای تصویری توضیح خواهیم داد.

لینک سازی داخلی :
لینک سازی داخلی در حقیقت لینک های بین صفحات در یک سایت می باشد وجود این لینک ها باعث خواهد شد که بازدید کنندگان سایت بتوانند بین صفحات مختلف جابجا شوند و از دید ربات های گوگل هم باعث میشود که بتوانند ربات توسط این لینک ها مطالب تمامی صفحات را ایندکس نمایند. بنابراین با توجه به توضیح فوق لیک سازی داخلی یک کار بسیار مهم و ضروری می باشد که می بایستی برای چگونه و درست ایجاد کردن این نوع از لینک سازی دقت لازم را به عمل اوریم.

مهمترین تکنیک ها در لینک سازی داخلی و انواع لینک سازی داخلی چیست؟
لینک سازی داخلی به شما کمک میکند تا یک شبکه داخلی در سایت خود ایجاد کرده و صفحات ارزشمند را به گوگل و کاربر معرفی کنید. نکته جالب توجه این است که لینک های داخلی از نظر تاثیر بر سئو تفاوت هایی با یکدیگر دارند.
به طور کلی میتوان آنها را به سه دسته اصلی تقسیم نمود که عبارتند از:
1- منوی هدر سایت 
2- لینک های موجود در محتوا 
3- لینک های موجود در فوتر یا سایدبار.

در ادامه برخی از مهمترین نکات مربوط به لینک سازی داخلی را مرور میکنیم:
1- لینک هایی که در محتوا استفاده میشوند اگر به صورت اصولی و بارعایت نکات لازم انجام شود بسیار مفید بوده هم برای کاربر و همه از نظر سئو و ایندکس شدن صفحات برای گوگل.
اگر در محتوای مقاله یا محصول خود به یک صفحه دیگر لینک دهید ارزش بیشتری برای صفحه هدف ایجاد خواهید کرد. بسیاری معتقدند که لینک های موجود در هدر و منوی سایت ارزشمندتر هستند ولی دلیل اصلی تاثیرگذاری آنها، تکرار در صفحات بسیار است نه ارزش بالای این فضا.
زمانیکه یک لینک در محتوای شما قرار میگیرد به این معنی است که ارتباط مستقیمی میان این دو صفحه وجود دارد و از نظر موضوعی به یکدیگر نزدیک هستند. وقتی صفحه ای را در میان متن و محتوای خود به کاربر معرفی میکنید ارزشی دوچندان از دید ربات های گوگل دریافت خواهد کرد. دقت کنید که این لینک سازی اگر بی هدف و نامرتبط باشد تاثیر خود را بر سئو از دست خواهد داد.
یکی دیگر از تاثیرات مثبت این روش حذف عباراتی است که باید در منوی سایت نمایش داده شوند. بعنوان مثال شما باید صفحات مربوط به هر دسته بندی را مستقیما با نام آن یا عبارتی کلی که جستجوی بالایی ندارد لینک کنید و حضور این لینک در منو مشکلات زیادی برای لینک سازی محتوایی شما ایجاد میکند. برای ایجاد لینک به صفحه لوازم خانگی شما باید همین عبارت را در منو قرار دهید در حالیکه این عبارت در طراحی فروشگاه اینترنتی جذابیت لازم را ندارد به همین منظور  به عنوان مثال دیجی کلا فضایی جدید در صفحات لندینگ خود ایجاد نموده تا وظیفه لینک سازی داخلی با عبارات هدف را انجام دهد. تصویر زیر نمونه ای از این لینک سازی است.
 
[عکس: iUfYOLJgCU.jpg]

2- لینک های بیشتر ارزش کمتری دارند: این تصور که اکنون چون لینک سازی داخلی خوب و مفید  مهم می باشد حال بیایم به صورت بینهایت و بدون حساب کتاب بین صفحا لینک ایجاد نماییم آیا این صحیح می باشد پاسخ خیر می باشد چون: هرچقدر تعداد لینک های موجود در محتوای شما بیشتر باشد ارزش و اعتبار منتقل شده به هر یک از آنها کاهش می یابد. سعی کنید در محتوای هر صفحه تنها به صفحاتی لینک دهید که از نظر محتوایی و موضوعی ارتباط نزدیکی با صفحه مبدا داشته باشند و از لینک سازی بی هدف به صفحات دیگر سایت خودداری کنید.

3- لینک هایی که بیشتر دیده شوند ارزشمندتر هستند: گوگل تلاش میکند محتوای صفحه را همانند یک کاربر تحلیل کند. کاری که به ظاهر دشوار است ولی هم اکنون برای ربات های گوگل ممکن شده است. اگر فونت شما خیلی ریز باشد یا رنگ انتخاب شده نزدیک به رنگ محتوا باشد ارزش آن لینک کاهش می یابد. همچنین اگر کاربر برای مشاهده محتوا یا لینک نیازمند انجام فعالیتی در صفحه باشدتاثیر آن لینک به مراتب کاهش خواهد یافت.
یکی از تکنیک های رایج در میان متخصصین سئو این است که لینک های موجود در محتوا را همرنگ متن قرار داده و تشخیص آن را برای کاربر دشوار میکنند در حالیکه با این کار تشخیص لینک برای ربات های گوگل نیز دشوار شده و این فعالیت شما از طرف ربات بعنوان مخفی کردن لینک شناخته میشود. مخفی کردن لینک و متن یکی از تکنیک هایی است که گوگل مستقیما در راهنمای خود به آن اشاره کرده و این کار را یکی از مصداق های فریب گوگل میداند.نکته بسیار مهم: ممکن است برای ارایه محتوای طولانی مجبور به تب بندی آن شوید؛ در این شرایط بهتر است اگر در هر لحظه تنها یک تب باز هست لینک های خود را در فضایی قرار دهید که در نگاه اول یا همان تب اول برای کاربر قابل مشاهده باشد. و یا اگر لینک های شما در تب های مختلف پراکنده می باشد توصیه می نماییم از تب های عمودی استفاده نمایید و به صورت پیش فراز تمامی تب در حالت باز قرار دهید اما به کاربر این اجازه را بدهید در صورت نیاز تب ها را جمع نماید.

4- از یک صفحه چندین لینک به یک صفحه مقصد دادن تنها وقت هدر دادن می باشد و ربات های گوگل صرفا اولین لینک را بررسی نموده و الباقی  را نادیده میگیرند.
بعنوان مثال اگر در صفحه آیفون ۶ با عبارت ٬محصولات اپل٬ لینک داده باشید و در منوی سایت نیز همین صفحه را با عبارت ٬اپل٬ لینک کرده باشید لینک موجود در محتوا از نظر گوگل پنهان مانده و صفحه هدف در عبارت ٬اپل٬ ارزش و اعتبار دریافت خواهد کرد.
 نکته بسیار مهم : بسیاری بر این باورند که با قراردادن لینک در محتوای خود میتوانند عبارت مورد نظر را به گوگل بفهماند در حالیکه همین صفحه با عبارت نامناسبی مانند ٬صفحه اصلی٬ یا ٬محصولات٬٬ در منوی سایت یا بخش دیگری از محتوا لینک شده است و عملا تاثیر لینک محتوایی شما را از بین میبرد.

5- لینک های موجود در فوتر معمولا نادیده گرفته میشوند: زمانیکه لینک صفحه ای از سایت خود را در فوتر یا سایدبار قرار میدهید ارزش و اعتبار کمی به صفحه هدف منتقل میشود. این مورد طی چند ماه اخیر شدت بیشتری یافته و در بسیاری موارد این صفحات با بهبود جایگاه همراه نمیشوند. یکی از نتایج این الگوریتم کاهش تاثیر خرید تبلیغات متنی بر سئو بوده و خرید بک لینک با استراتژی های پیشین را تقریبا بی ارزش کرده است.

6- نحوه لینک سازی در منوی اصلی, استراتژی ها و نکات اساسی و مهم در لینک سازی در منو:
 با اینکه لینک های محتوایی ارزش بیشتری از دید گوگل دارند ولی لینک های موجود در منوی اصلی سایت تاثیر بیشتری در وضعیت سئو صفحه هدف خواهند داشت. دلیل این امر تکرار لینک در تمام سایت و صفحات است که در مجموع میتواند ارزش بالایی برای آن صفحه ایجاد کند.
اما نکته اساسی این هست در سایت های بزرگ و قراردادن تعداد زیادی لینک در منو باعث خواهد شد لینک های خروجی ارزش کمتری بگیرند و شما به عنوان سئوکار به هدف لینک سازی خود آنگونه که باید نرسیده باشید. در این گونه موراد استراتژی این می باشد که بهتر است به صورت ajax منوهای که اهمیت کمتری دارند فراخوانی شوند مانند منوی دیجی کالا که از سطح سوم به بعد آن به صورت  ,ajaxمنوها فراخوانی می شود. به دو تصویر زیر دقت نمایید تصویر اول منوهایی هست که کاربران میبینند و تصویر بعدی منوهایی هست که موتورهای جستجو ایندکس میکنند.
 [عکس: YEsdQzIOLI.jpg]
منویی که کاربران و بازدید کننده گان می بینند
 
[عکس: lqPUyEj6WC.jpg]

 
منویی که ربات های گوگل میبینند و ایندکس خواهند کرد.

چاپ این بخش

  12 نکته طلایی و بسیار مهم در سئو داخلی (On-page) که سئو کاران و طراحان سایت باید رعای
ارسال‌شده توسط: webmac - 12-12-2017، 08:57 AM - انجمن: اينترنت - بدون‌پاسخ

[عکس: 396.jpg]

1- انتخاب عنوان صفحه 2- توضیحات متا 3- هدینگ یا عنوان ها در صفحه 4- محتوای صفحه 5- تاثیر آدرس url بر سئوی داخلی 6- سئوی تصاویر و سایر نکات اساسی و مهم سئو داخلی . 


سئو داخلی تمامی فعالیت های می باشد که طراحان سایت به همراه تولید کننده گان محتوا باید تلاش کنند آن را رعایت نمایند به عبارتی : سئوی داخلی (Onpage SEOO) مجموعه ای از فعالیت های شما در نحوه ارائه محتوا، سئوی کلی سایت و رعایت اصول بهینه سازی می باشد که برای رنکینگ بهتر سایت در نتایج گوگل باید در نظر گرفته شود.
سئو خارجی آن دسته از فعالیت های می باشد که شما خارج از فرایند داخلی سایت انجام می  دهید از جمله بک لینک سازی  و ...  سئو داخلی و سئوی خارجی مکمل یکدیگر می باشند. با این تفاوت که سئو داخلی منحصرا دست شما می باشد اما سئو خارجی و نتایج آن گاها در اختیار شما نمی باشد.
دراین مقاله به 12 نکته طلایی و اساسی بسیار مهم در سئو داخلی و تولید محتوای سئو که باید رعایت کرد به همراه توضیحات لازم ارایه می کنیم.
1- انتخاب عنوان مناسب برای صفحات سایت: عنوان هر صفحه مهمترین المان سئوی داخلی می باشد و معمولا شامل کلمه کلیدی هدف گذاری شده در متن است. انتخاب عنوان مرتبط با موضوع و شامل کلمه کلیدی باعث می شود که در صفحه ی نتایج جستجوی گوگل، صفحه و سایت شما نیز به کاربران پیشنهاد شود.
 [عکس: GVV5bsBMNl.jpg]
 
2-  توضیحات متا در سئوی داخلی: تگ توضیحات برای جذب بازدیدکننده به سایت اهمیت دارد چرا که این بخش در نتایج جستجو نمایش داده می شود. توضیحات متا پیش از این تاثیر بالایی در رتبه بندی گوگل داشته است اما به علت سوء استفاده های کاربران و معرفی الگوریتم های جدید گوگل مانند مرغ مگس خوار، تا حدی ارزش و اعتبار آن در رتبه بندی نتایج جستجو کاهش یافته است. با این وجود همچنان توضیحات متا مهمترین بخش برای جلب توجه مخاطبین و مشخص نمودن موضوع محتوای شما می باشد.
 
3-  هدینگ یا عنوان ها در صفحه منظور تگ h1 تا h6 می باشد که مهمترین آن h1 می باشد. برعکس تگ عنوان و تگ توضیحات متا، بخش هدینگ در صفحات وب سایت برای بازدیدکنندگان قابل مشاهده می باشد. موتورهای جستجو موضوع و اطلاعات موجود در صفحه را از طریق همین هدینگ ها مخصوصا تگ h1 می یابند.
 
4-  تولید محتوای مناسب صفحه: محتوای سایت باید شامل کلمه های کلیدی انتخاب شده باشد. این کلمات شامل کلمات کلیدی هدف گذاری شده و مترادف آنها است و دقت داشته باشید که چگالی کلمات کلیدی خیلی زیاد نباشد. همچنین کلمات هدف را زمانی استفاده کنید که برای مخاطب مفهوم داشته باشد. مهمترین نکته کسب رضایت مخاطبین و حفظ کیفیت متن می باشد.
 
5- تاثیر آدرس url بر سئوی داخلی: در آدرس های url از کلمات کلیدی و کلمات درستی که محتوا را توصیف می کنند استفاده کنید. آدرس url تا حد زیادی ساختار سایت شما را بیان می کند و یک المان نسبتا مهم در سئو ی سایت محسوب می شود.
 
6-  سئوی تصاویر و رعایت نکات مربوطه:  موتورهای جستجو نمی توانند فهم درستی از متن ها و موضوع موجود در تصاویر داشته باشند اما مطمئنا می توانند متنی که درباره ی تصاویر در بخش alt نوشته می شود را درک کنند. متن جایگزین علاوه بر تاثیر بالا در جایگاه تصویر در نتایج گوگل مکان مناسبی برای قرار گرفتن کلمه کلیدی هدف می باشد.
 
7- ارتباط معنایی بین بخش های مختلف صفحه: روبات های خزنده ی گوگل معیارهای زیادی برای تعیین کلمه کلیدی یک صفحه در اینترنت دارند که بخشی از آنها را ذکر کردیم ولی نکته مهم ارتباط میان تمامی این بخش هاست. اگر کلمه کلیدی هدف گذاری شده در عنوان صفحه موجود باشد ولی در محتوای آن بکارگرفته نشود شما شانس کمی برای کسب جایگاه مناسب در نتایج جستجو خواهید داشت.
 
8- لینک های داخلی سایت: لینک بیلدینگ تنها شامل کسب بک لینک از سایت های دیگر نمیشود، بلکه لینک های داخلی سایت میتوانند باعث افزایش اعتبار صفحه ای که به آن لینک شده است شوند. هرچند که از طریق لینک های معتبر خارجی نیز می توان برای یک سایت اعتبار کسب کرد. اما لینک های داخلی باعث دسترسی و ایندکس شدن راحت تر صفحات سایت شما از طریق موتور های جستجو شده و موجب بهبود جایگاه یکدیگر خواهند شد. متن لینک شده یا Anchor Text همانند متن جایگزین در تصاویر عمل میکند و توضیحاتی مختصر پیرامون صفحه مقصد به روبات های گوگل ارائه میدهد. صفحه مورد نظر در عبارتی پیشرفت خواهد کرد که با آن لینک شده است.
 
9- ایندکس شدن صفحات: ایندکس صفحات توسط گوگل اهمیت بسیار بالایی دارد، زیرا تنها صفحاتی در نتایج جستجوی گوگل نمایش داده میشوند که توسط خزنده ها بررسی و ایندکس شده باشند. در نتیجه ایندکس صفحه دریچه ورود شما به نتایج گوگل خواهد بود. ابزار وبمستر گوگل که با نام Google Search Console شناخته میشود، این امکان را فراهم کرده است که شما از وضعیت ایندکس صفحات خود مطلع شوید، علاوه بر نمایش نمودار از تعداد صفحات ایندکس شده بر اساس تاریخ، دقیقا مشخص میکند که چه تعداد از آدرس های موجود در نقشه سایت شما توسط ربات های گوگل ایندکس شده اند.
 
10- نسبت متن به کد در سایت: محتوای با کیفیت موجب افزایش رتبه سایت در نتایج جستجو می شود. اما منظور از این محتوا، کد های HTML است و یا متن؟ نسبت ایده آل برای متن به کد های HTML در صفحات وب عددی بین 25 تا 700 می باشد. توجه داشته باشید که متون مخفی شده در محاسبه این نسبت بی تاثیر خواهند بود.
 
11- استفاده از عکس و ویدئو: هر تصویر میتواند معادل صدها و شاید هزاران کلمه، معنا و مفهوم را به مخاطب منتقل سازد. بعنوان مثال برای توصیف یک منظره یا تصویر یک خودرو به چندین و چند پاراگراف متن نیاز خواهیم داشت که در نهایت نیز نمیتواند بدرستی آن را بیان کند. از همین رو موتورهای جستجو ارزش ویژه ای برای استفاده از تصاویر در محتوای سایت و مقالات قائل میشوند. به همین ترتیب بکارگیری فایل های صوتی و ویدئویی میتوانند ارزش محتوای شما را دوچندان کرده و شانس کسب رتبه در نتایج گوگل را افزایش دهند.
 
12- فعالیت در شبکه های اجتماعی: شبکه های اجتماعی مخاطبین بسیاری را به خود جذب کرده اند و هر روز بر تعداد و تنوع آنها افزوده میشود، از فیسبوک و گوگل پلاس که دیگر طرفداران محدودی دارند گرفته تا اینستاگرام و تلگرام که هر روز بر تعداد مخاطبین آنها افزوده میشود. این شبکه ها فضای مناسبی برای معرفی خدمات و محصولات شما خواهند بود. دکمه های اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی سریعترین راه ممکن برای انتشار مطلب شما توسط کاربران در این فضا خواهد بود ولی باید دقت کنید که چه شبکه هایی را هدف قرار داده اید.

چاپ این بخش

  بهترین روش های بررسی وضعیت سئو سایت رقبا
ارسال‌شده توسط: webmac - 12-12-2017، 08:55 AM - انجمن: اينترنت - بدون‌پاسخ

[عکس: 388.jpg]

چهار مرحله اصلی تحلیل و بررسی سئو سایت رقبا 



یک از با اهمیت ترین فرآیند های سئوی هر وبسایتی بررسی و تحلیل سایت های رقیب می باشد. با توجه به این فرآیند اهداف سئو سایت شما تعیین خواهد شد و استراتژی های کلی سایتتان تدوین می شود.
با توجه به حوزه فعالیت و اهداف کسب و کارتان، این تحلیل می‌تواند بسیار پیچیده باشد. چرا؟ زیرا عوامل و فاکتورهای بسیاری وجود دارند که در هنگام تحلیل و بررسی سئو سایت رقیب باید در نظر گرفته شوند؛ و اگر راستش را بخواهید در حال حاضر این فاکتورها، بیش‌تر از هر زمان دیگری هستند.

چهار مرحله اصلی تحلیل و بررسی سئو سایت رقبا

تحلیل و بررسی سئو سایت‌های رقبا به ۴ مرحله اصلی تقسیم می‌شود:

1. رقبای بالقوه خود را در سئو شناسایی کنید
این فاز اولیه بسیار مهم است. مخصوصاً اگر قصد شروع سئو و بهینه‌سازی سایت برای یک شخص یا سازمانی را دارید که چندان با فعالیتش آشنایی ندارید. به همین دلیل، مجبورید روند شناسایی رقبای خود را از مرحله صفر مطلق! آغاز کنید. مهم است به این نکته اشاره کنیم که رقبای شما تنها وب‌سایت‌ها یا سازمان‌هایی نیستند که این نوع خدمات، محتوا یا کالا را عرضه می‌کنند، بلکه هر وب‌سایتی که با کلمات کلیدی مشابه در نتایج جستجو قرار دارد، رقیب شما محسوب می‌شود.

2.  وضعیت سئوی رقبای‌تان را بررسی و تایید کنید
همین که رقبای بالقوه خود را شناسایی کردید، زمان آن است که ببینید کدام یکی واقعاً رقیب شماست و کدام یکی نیست. برای انجام این کار شما می‌توانید آن دسته از وب‌سایت‌هایی که برای کلمات کلیدی هدف شما رتبه گرفته‌اند، فیلتر کرده و در نهایت، آن‌ها را شناسایی کنید. علاوه بر این، در این مرحله خواهید توانست با تحقیق کلمات کلیدی، فهرست کلمات کلیدی مطلوب خود را طولانی‌تر کنید. برای انجام این تحقیق، باید از منابعی فراتر از رقبای خود و داده‌های حاصل از جستجوی طبیعی‌ استفاده کنید. برای مثال منابع و کلمات کلیدی که شما و رقبایتان هیچ کدام برایشان رتبه‌ای به دست نیاورده‌اید، می‌توانند فرصت‌هایی استثنایی برای بهبود وضعیت سئو شما باشند.

3. وضعیت وب‌سایت‌تان را با رقبای‌ خود مقایسه کنید
حال که رقبای خود را شناسایی کرده‌اید وکلمات کلیدی اصلی خود را می‌شناسید، زمان آن رسیده که سایت‌تان را با سایت‌های رقیب مقایسه کنید. برای این کار شما باید تمامی داده‌های موجود را جمع‌آوری کرده و کلمات کلیدی خود را بر اساس اولویت دسته‌بندی کنید.
فرآیند کار شامل بررسی چگالی کلمات کلیدی، ارتباط کلمات کلیدی با موضوع، رتبه فعلی، میزان جستجوی کلمات کلیدی، صفحات رتبه‌بندی شده، میزان محبوبیت لینک‌ها، بهینه‌سازی محتوا و مشخصات صفحات است.

4. کلمات کلیدی اصلی وب‌سایت خود را انتخاب کنید
سرانجام زمان آن است که داده‌های جمع‌آوری شدۀ خود و رقبایتان را بررسی کنید، به صورتی که بهترین کلمه کلیدی برای فرآیند سئو در کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت پیدا شود. کلمات کلیدی شما باید بیشترین محبوبیت، حجم جستجو و سودآوری را داشته باشند. بهترین نقطه شروع کلماتی هستند که برایشان رتبه خوبی را به دست آورده‌اید زیرا این کلمات کلیدی نقاط قوت شما هستند.

ابزارها و منابع تحقیق
جدا از منابع سنتی تحقیق مثل موتورهای جستجو و ابزارهای وب‌مستری‌شان (مانند گوگل وب‌مستر تولز، گوگل آنالیتیکس یا Keyword Planner )، ابزارهای دیگری هم وجود دارند که می‌توانند در پیاده‌سازی این فرآیند شما را یاری کنند. 
بعصی از آنها عبارت‌اند از:
برای شناسایی رقبا می‌توانید از ابزارهای Alexa Top Sites، SimilarWeb Websites  و Sites  Profile  استفاده کنید.
برای پیدا کردن کلمات کلیدی می‌توانید از ابزارهای  KWFinder، Keywordtool.io  یا Ubersuggest استفاده کنید.
برای پیدا کردن رتبه‌بندی‌ها از Authority Labs، Positionly  و Advanced Web Ranking کمک بگیرید.
برای تشخیص میزان محبوبیت از Moz SEO Toolbar،Ahrefs، OpenSiteExplorer، CognitiveSEO BAcklink Explorerr  و MajesticSEO بهره بگیرید.
برای تشخیص بهینه بودن صفحات، Moz On-Page Grader، SEOchat’s Page Comparison  Tool  و Web page SEO analysis tool بسیار سودمند هستند.
نکته: تمام ابزارهای معرفی شده در بالا از زبان فارسی پشتیبانی نمی‌کنند. همچنین، تعداد کمی از ابزارهای معرفی شده رایگان هستند. برای مثال امکان استفاده از ابزارهای بی‌نظیری مانند KWFinder به رایگان وجود ندارد. برای استفاده از این ابزار باید یکی از پلن‌های موجود آن را خریداری کنید.

چاپ این بخش

  چگونه رتبه الکسا سایت خود را بهبود دهیم؟آموزش افزایش رتبه الکسا
ارسال‌شده توسط: webmac - 12-12-2017، 08:52 AM - انجمن: اينترنت - بدون‌پاسخ

[عکس: 387.jpg]

رتبه الکسا چیست؟ چگونه رتبه الکسا سایت خود را بهبود دهیم ؟مهمترین نکات اساسی در بهبود رتبه الکسا و اینکه آیا بهبود رتبه الکسا بر رنک گوگل تاثیر دارد یا خیر 


 

 سایت الکسا در سال 1996 به هدف معرفی و دسترسی بهتر کاربران به صفحات اینترنتی با توجه به عملکرد خود آن‌ها شروع بکار کرد. ظاهرا اساس کار الکسا بر اساس تولبار که به کاربران ارائه میدهد و باید نصب شود می باشد با این وجود هیچگاه الکسا تمام رموز جمع آوری اطلاعات خود را در اختیار کاربران قرار نمی دهد.
در حال حاضر میلیون ها نفر از کاربران اینترنت تولبار الکسا را بر روی مرورگرهای خود نصب دارند و با کمک همین تولبارهای نصب شده, سایت الکسا یکی از بزرگترین دیتابیس های جهان را در اختیار دارد. این روزها رتبه الکسا یک معیار برای انتخاب میزان محبوبیت یک سایت محسوب میشود یعنی هرچه رتبه الکسا پایینتر باشد یعنی از دیدگاه کاربران آن سایت پربازدیدتر و محبوبتر می باشد.
یکی دیگر از خدمات الکسا مرتب سازی سایت‌های جهان بر اساس محبوبیت است، همچنین الکسا سایت‌ها را براساس کشور و زمینه کاری آن‌ها رتبه بندی کرده و این اطلاعات را در اختیار کاربران خود قرار می‌دهد.

الکسا بر چه اساسی سایتها را رتبه بندی میکند از چه مکانیزمی برای رتبه بندی استفاده می نماید؟ نکات زیر براساس اطلاعات ارائه شده توسط سایت الکسا می باشد:

1. رتبه سایت در الکسا براساس میزان بازدید صفحات و تعداد بازدیدکنندگان در 3 ماه گذشته و براساس اطلاعات تولبار الکسای کاربران و منابع اطلاعاتی گوناگون تعیین می‌شود.
2. در مرحله اول الکسا تعداد بازدیدکنندگان و میزان بازدید صفحات برای تمام سایت‌ها در یک روز را محاسبه می‌کند و رتبه سایت شما در این میان براساس این دو فاکتور اصلی محاسبه می‌شوند.
3. هر چقدر کاربران بیشتری از این تولبار استفاده کنند، عملکرد الکسا دقیق تر و بهتر خواهد شد.
4. سایت الکسا بدون اطلاعات بدست آمده از تولبار کاربران وجود نخواهد داشت، هر کاربری که از این تولبار استفاده می‌کند علاوه بر استفاده از امکانات آن به الکسا نیز کمک خواهد کرد. در واقع هر کاربر با استفاده از تولبار الکسا اطلاعات مفیدی مانند اینکه چه استفاده‌ای از اینترنت دارد و چه سایت‌هایی مناسبند و چه سایت‌هایی نیستند در اختیار این سایت قرار می‌دهد. این اطلاعات برای محاسبه تعداد لینک ورودی سایت‌ها و رتبه جهانی الکسا بکار می‌روند.
 
[عکس: wdA7Eezf9E.jpg]

پس مهمترین نکته در مورد سایت الکسا و نحوه رتبه بندی سایتها این است که:
سایت الکسا غالبا براساس تولبار نصب شده کاربران میتواند سایتها را رتبه بندی نماید یعنی هرچه تعداد بیشتر ار کاربران این تولبار را بر روی مرورگر خود نصب نمایند نتایج ارائه شده دقیقتر می باشد.

نتیجه اینکه : 
همانطور که در بالا خواندیم سایت الکسا بخش عظیمی از اطلاعات خود برای تعیین رتبه الکسا را از طریق تولبار کاربران بدست می‌آورد، پس برای کسب بهترین رنک الکسا شما نه تنها به بازدید بیشتری نیاز دارید بلکه شما به بازدیدکنندگانی نیاز دارید که تولبار الکسا را نیز نصب کرده‌اند.
این دقیقا یکی از مشکلات و شاید ایرادات اصلی سایت الکسا باشد به عنوان مثال یکی از مشتریان وب مک اعتقاد دارد که با وجود افزایش میزان بازدیدکنندگان سایتش اما رتبه الکسا بهتر نشده است. بررسی ما نشان داد دلیلی اصلی آن بوده است چون سایت این مشتری بیشتر در زمینه سرگرمی و جوک و اس ام اس بوده است و کاربران آن غالبا نوجوانان و خانم های خانه دار هستند که این گروهها کاربران حرفه ای نیستند که بخواهند تولبار الکسا را نصب نمایند در نتیجه این وب سایت با وجود داشتن بازدید کننده زیاد، رتبه خوبی ندارد.!!!
حال با وجود اینکه رتبه الکسا تا این حد ضعف دارد چرا بهبود آن برای مالکین وب سایت ها مهم می باشد؟

در زیر نکاتی که به ما یادآوری میکند که چرا باید به رتبه الکسا اهمیت دهیم را برای شما بیان خواهیم کرد :

1. بهبود رنک گوگل سایت : هیچ مدرکی برای تاثیر رتبه الکسا بر تعیین پیج رنک گوگل وجود ندارد و عملا این دو سایت  بصورت مستقل فعالیت می‌کنند ولی بیشتر فعالیت‌هایی که برای بهبود رتبه الکسا سایت خود باید انجام دهید مستقیما بر پیج رنک گوگل شما تاثیرگذارند و معیار مناسبی برای شما خواهند بود.

2. تبلیغات بیشتری بفروشید : یکی از منابع درامد سایتها گرفتن بنر و تبلیغ از سایت های دیگر و قرار دادن در سایت خودشان  می باشد.اما سوال؟ برچه اساسی دیگران حاضر خواهند شد در سایت ما تبلیغ نمایند. یکی از معیارها که دیگران حاضر خواهند شد در سایت ما تبلیغ کنند رتبه الکسا سایت ما خواهد بود. برای مثال در گرفتن تبلیغات اینترنتی برای یک سایت، دارا بودن رتبه ای زیر ۵۰۰ یا ۱۰۰۰ الکسا بسیار اهمیت داشته و موجب افزایش هزینه‌ی تبلیغات می‌شود.

3.  میزان کیفیت سایت : بهتر بودن رتبه الکسا از دید کاربران نشان دهنده به روز و مفید بودن مطالب سایت شما خواهد  بود. از آنجایی‌که سایت الکسا مستقیما مفید بودن محتوای صفحات شما را اندازه گیری نمی‌کند، به روز بودن و مفید بودن آن‌ها می‌تواند رتبه بهتری برای شما به همراه داشته باشد، زیرا بازدیدکنندگان بیشتری را به سایت شما خواهد کشید. از طرف دیگر همین بازدیدکنندگان رتبه الکسا شما را برای تعیین میزان اعتبار سایت و مطالب شما در نظر می‌گیرند.
اکنون سوال اساسی دیگری مطرح می باشد چگونه رتبه الکسا خود را بهبود ببخشیم؟

آموزش بهبود رتبه الکسا:
اگر شما هم مانند بعضی مشتریان وب مک بازدیدکنندگان زیادی دارید ولی از رتبه الکسا خود راضی نیستید چه کاری می‌توانید انجام دهید؟
•    تولبار الکسا را بر روی مرورگر خود و همکاران‌تان نصب کنید.
•    مطالب مفیدتر و طولانی تری در سایت خود داشته باشید.
•    تبلیغات خود را با دقت بیشتری انجام دهید.
•    به سایت الکسا بروید و هویت خود را بعنوان صاحب سایت تایید کنید.
•    اطلاعات سایت خود را در الکسا تکمیل کنید.
•    از مشتریان خود درخواست کنید تا به الکسا بروند و در مورد شما نظر دهند.
•    بازدیدکنندگان خود را تشویق به نصب تولبار الکسا کنید.
•    تولبار الکسا خود را در این سایت بسازید و امکاناتی متناسب با نیاز مشریان خود در آن قرار دهید.
در زیر نمونه تولبار الکسا را برای یک سایت مشاهده نمایید.

چاپ این بخش

  چرا باید در صفحه اول گوگل باشیم ؟چه فایده ای دارد اگر در صفحه اول باشیم؟
ارسال‌شده توسط: webmac - 12-12-2017، 08:51 AM - انجمن: اينترنت - بدون‌پاسخ

[عکس: 385.jpg]

چرا باید در صفحه اول گوگل باشیم ؟چه فایده ای دارد اگر در صفحه اول باشیم؟ مهمترین و اصلیترین دلایلی که ایجاب میکند ما باید در صفحه اول گوگل باشیم. 


 
 این همه دعوا بر سر صفحه گوگل بودن برای چیست؟ آیا واقعا اول بودن در صفحه اول گوگل مهم هست؟
در این مقاله به شما خواهیم گفت:
بله دعواها برای صفحه گوگل دلیل دارد و منطقی هست که وب مستران و مالکین وب سایت ها برای آمدن در صفحه اول گوگل و مخصوصا نتایج 1 تا 3 آن تلاش کنند چون: بیش از 90 درصد کاربران فقط صفحه اول گوگل را بررسی میکنند و به صفحات بعدی وارد نمی شوند!!!! پس بی جهت نیست...
[عکس: lsrKjefrRD.jpg]

همیشه در مقالات تخصصی می‌خوانیم که رعایت نکات سئو تنها به هدف رسیدن به صفحه اول گوگل انجام می‌شود، دلیل این همه تلاش برای راضی کردن گوگل جهت معرفی ما به کاربران چیست؟
هر روز میلیون‌ها جستجو در موتورهای جستجو توسط کاربران انجام می‌گیرد که بیش از ۷۰٪ آن در گوگل انجام می‌گیرد. موتورهای جستجوی یاهو و بینگ هرکدام به ترتیب ۷.۰۷ و ۹.۲۶ درصد از این بازار سهم دارند. در نتیجه حضور در صفحه اول گوگل از اهمیت بالایی برخوردار است.
به اعتقاد ما اگر بخواهیم بگوییم به عنوان یک متخصص سئو موفق بوده ایم باید توانسته باشیم وب سایت خود و یا مشتریانمان را برای کلید واژه‌های مناسب حداقل به صفحه اول گوگل و در ردیف 1 تا 3 بالا آورده باشیم.
آمارها حاکی از آن است که ۹۰ درصد کاربران تنها صفحه اول گوگل را مشاهده می‌کنند و هیچ گاه به صفحات بعدی وارد نمی‌شوند. در واقع عدم حضور شما در صفحه اول گوگل به معنی شکست شما در سئو است.
بررسی های انجام شده توسط Optify  نشان میدهد که 36.4 درصد از کاربران تنها روی اولین نتیجه جستجو گوگل کلیک می نمایند. 12.5 درصد روی دومین گزینه و 9.5 درصد سومین گزینه کلیک می نمایند. یا به عبارت خلاصه تر تعداد افرادی که وارد سایتی که گوگل به عنوان اولین نفر پیشنهاد داده وارد می شوند برابر است با 5 ردیف بعدی.!!!
در زیر آمار کلیک بر اساس جایگاه را مشاهده می‌نمایید.
 [عکس: cO399rSMNx.jpg]

سهم هریک از نتایج گوگل به کلیک بازدیدکنندگان
اگر دقت نمایید متوجه نکته جالبی می شوید نفر اول از صفحه دوم (11) بیشتر کلیک میشود نسبت به نفر آخر از صفحه اول (10) !!!
اکنون که به اهمیت صفحه اول گوگل بودن واقف شدید لازم است برای رسیدن به این جایگاه تئوری را خدمت شما ارائه نماییم :
یک شیر برای زنده بودن در جنگل باید یک قانون نانوشته را بپذیرد : برای هربار شکار باید سریعتر از کندترین آهو بدود!!! اگر تعداد آهوهای کند زیاد باشد کار شکار راحتتر است و هرچه آهوها تندتر بدوند کار شکار شیر سختر می شود. برای اول شدن در گوگل باید ابتدا رقبای ضعیف را پشت سر بگذارید تا به رقبای قوی برسید شما باید مدام تلاش کنید هر روز کارشما سختتر میشود چرا که رقبای ضعیفتر را پشت سر گذاشته اید و نوبت رقبای قویتر رسیده است. همان گونه که شیر پس از شکار آهوهای کند و تمام شدن آنها اکنون باید بیشتر تلاش کند تا بتواند آهوهای دونده و سریعتر را شکار کند.
یکی از عوامل تاثیرگذار بر ورود کاربران از صفحه اول گوگل به سایت شما توضیحات صفحه و نحوه نمایش آن در نتایج جستجوی صفحه اول گوگل است. شما با نوشتن توضیحات مناسب و مربوط به مطلب می‌توانید بازدیدکننده بیشتری به سایت خود جذب کنید. به این طریق ممکن است شما در صفحه اول گوگل رتبه سوم را داشته باشید ولی بازدیدتان از رتبه دوم هم بیشتر باشد.
هرچقدر سایتی که در صفحه نتایج جستجوی گوگل ظاهر می‌شود عنوان و توضیحات جذابی داشته باشد، نرخ کلیک آن و در نهایت رتبه‌اش نیز در گوگل ارتقا خواهد یافت.
آیا پس از رسیدن به صفحه اول گوگل کار تمام هست؟ چطور در صفحه اول گوگل بمانیم؟
هرگز اینگونه نیست که اگر شما در صفحه اول گوگل بودید دیگر نیازی به تلاش ندارید چرا که شما جای یکی از رقبا را گرفته اید !! و رقیب شما آرام نخواهد نشست پس برای اول ماندن به مراتب باید بیشتر تلاش کرد.
در زیر تعدادی از نکات مهم برای اول مانده و یا حتی رسیدن به جایگاه اول را به صورت فهرست بیان خواهیم کرد:

1. چند وقت یک بار مطالب خود را به روز کنید و اطلاعات تکمیلی به کاربران ارائه دهید.
2. جایگاه مطلب را در صفحه اول گوگل بررسی کنید و میزان کلیک کاربران را با اعداد میانگین نمودار بالا مقایسه کنید، اگر تعداد کلیک ها پایین است عنوان و توضیحات را بازبینی کنید.
3. برای مطالب خود لینک سازی کنید و در صفحات و سایت های مرتبط آن را معرفی کنید.
4. محتوای خود را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید.
5. نظرات کاربران را در مورد متن خود بپرسید و به درستی پاسخ آنها را بدهید.
پس از رسیدن به صفحه اول گوگل کار و تلاش تازه شروع خواهد شد. باید یک به یک رقبا را بررسی نمایید و یکی پس از دیگری آنها را پشت سر بگذارید تا به نفر اول هم برسید.

چاپ این بخش

  حذف ردیف و ستون (های) جاری اکسل
ارسال‌شده توسط: Karamzadeh - 29-11-2017، 06:19 PM - انجمن: نرم افزار Microsoft Excel - بدون‌پاسخ

حذف ردیف (های) کنونی اکسل
اگر خواسته باشید با استفاده از کیبرد ردیف یا ردیف های از اکسل را حذف کنید.


  • نخست با استفاده از کلیدهای ترکیبی Shift+Space کل ردیف را انتخاب کنید.
[عکس: Shift-Space.png]

  • آنگاه با استفاده از کلیدهای ترکیبی (Ctrl+ – (Minus Sign (شیفت بهمراه ماینس یا همان علامت منفی) می توان ردیف جاری را حذف کرد..
حذف ستون (های) جاری

  • نخست با استفاده از کلیدهای ترکیبی Ctrl+Space کل ستون را انتخاب کنید.
    [عکس: CtrlSpace.png]
    Ctrl+Space


  • آنگاه با استفاده از کلیدهای ترکیبی (Ctrl+ – (Minus Sign (کنترل بهمراه ماینس یا همان علامت منفی) میتوان ستون جاری را حذف کرد.
    [عکس: CtrlMinus.png]
    Ctrl+Minus

منبع: http://parsia.net/excel-tricks-part-two/

چاپ این بخش

  سفارشی سازی Status Bar اکسل
ارسال‌شده توسط: Karamzadeh - 29-11-2017، 06:16 PM - انجمن: نرم افزار Microsoft Excel - بدون‌پاسخ

سفارشی سازی Status Bar اکسل
در نوار وضعیت اکسل یکسری اطلاعات بسته به نوع سفارشی سازی آن بسرعت با انتخاب داده ها در اختیار شما قرار میگیرد. به تصویر زیر توجه کنید.

در اینجا ما چهار سلول از C3 تا F3 را انتخاب کردیم. در نوار وضعیت جمع “Sum”، مقدار “Count” و میانگین “Average” ظاهر شد. بدین ترتیب با انتخاب محدوده ی از سلولهای مقادیر گفته شده بدون اینکه تابعی برای آن بنویسیم برای ما به نمایش درآمد.

[عکس: Customize-Status-Bar-01.png]

اما اگر می خواهید این نوار وضعیت را سفارشی سازی کنید. کافیست در همان نوار وضعیت راست کلیک کرده و آنرا سفارشی سازی کنید.

[عکس: Customize-Status-Bar.png]

چاپ این بخش

  انتخاب سلولهای اکسل با یک کلیک
ارسال‌شده توسط: Karamzadeh - 29-11-2017، 06:14 PM - انجمن: نرم افزار Microsoft Excel - بدون‌پاسخ

انتخاب سلولهای اکسل با یک کلیک
اگر قرار باشد که تعدادی ردیف یا ستون را انتخاب کنید با کلیک بروی موس و سپس درگ کردن محدوده کار بسهولت انجام خواهد پذیرفت. اما اگر قرار باشد کل محدوده داده ها را انتخاب کنید با فرض اینکه محدوده وسیع باشد، کار مقداری دشوار خواهد شد.

برای اینکار کافیست بسته به نوع وضعیت راست یا چپ بودن صفحه “Sheet” بر بالای اولین ردیف  یک مثلث کج خواهید دید. با کلیک بروی آن کل محدوده سلولها به یکباره انتخاب خواهد شد. هر چند این کار را نیز با کلیدهای ترکیبی Ctrl+A نیز می توانید انجام دهید.

[عکس: Select-A.png]

چاپ این بخش

  اضافه کردن بیش از یک ردیف و ستون
ارسال‌شده توسط: Karamzadeh - 29-11-2017، 06:12 PM - انجمن: نرم افزار Microsoft Excel - بدون‌پاسخ

اضافه کردن بیش از یک ردیف و ستون
فرض کنید داده های جدول شامل چندین ردیف و ستون باشد. حال اگر خواسته باشید که یک ستون و ردیف اضافه کنید کافیست بروی ردیف یا ستون راست کلیک کرده و از منوی باز شده بروی Inset کلیک کنید. بدین ترتیب یک ردیف یا ستون بسته به انتخاب شما اضافه خواهد شد.
[عکس: insert-row-cloum.png]

اما اگر بخواهیم چندین ردیف یا ستون باهم اضافه کنیم کافیست اینبار به همان تعداد ردیف یا ستون را انتخاب کرده و سپس راست کلیک کرده و این بار Insert را انتخاب کنیم تا به همان تعداد انتخابی ردیف یا ستون اضافه گردد.

چاپ این بخش

  Css Image Sprites چیست؟ مهمترین نکات در استفاده بهینه و نحوه استفاده از آنچگونه است؟
ارسال‌شده توسط: webmac - 20-11-2017، 12:22 PM - انجمن: اينترنت - بدون‌پاسخ

[عکس: 383.jpg]

Css Image Sprites چیست؟نحوه استفاده و کاربرد آن چیست؟ 

 
در حالت عادی و روتین طراحی قالب، بعد از اینکه طرح قالب را در فتوشاپ ایجاد کردیم شروع به برش تصاویر مورد نیاز می کنیم. یک روش اولیه و قدیمی این هست که شما هر عکس مربوط به قالب را جداگانه اپلود نمایید و توسط CSS تک تک فراخوانی نمایید. قبل از اینکه معایب این روش را مطرح نماییم دو نکته بسیار مهم را باید بدانید و آن اینکه:
1. بررسی سایت های سرشناس نشان میدهد که تنها 5 تا 38 درصد از زمان لود شدن صفحات آنها صرف دانلود HTML شده و بقیه 62 تا 95 درصد صرف فراخوان HTTP و پیکربندی مطالب میشود(تصاویر، اسکریپت و استایل) با توجه به اینکه مرورگرها بین 2 تا 4 فراخوان بطور همزمان انجام میدهند تجربه نشان داده است که با افزایش تعداد فراخوان ها سرعت بارگذاری سایت به شدت کاهش می یابد.

2. هر تصویر یا تصویر زمینه در سایت شما فراخوان HTTP جدایی ارسال میکند . یعنی اگر شما 50 تصویر حتی هرکدام 1کیلوبایت هم داشته باشین یعنی 50 مرتبه فراخوان HTTP صورت گرفته است.
حالا با توجه به 2 نکته فوق کاملا واضح می باشد که اگر ما بتوانیم این تصاویر کوچک را در یک تصویر قرار دهیم تا تعداد فراخوان ها   HTTPبه جای 50 بار (در مثال ما)یکبار انجام شود و با توجه به این موضوع که 92 تا 95 درصد زمان لود صفحه صرف این فراخوانها میشود معنایش این است که توانستیم به شدت در زمان لود صرفه جویی نماییم.
حال چگونه میتوان این کار را انجام داد؟ بله این کار توسط تکنیکی به نام Css Image Sprites  انجام می شود.
در این روش شما همه تصاویر را در یک تصویر بزرگتر ادغام خواهید کرد که باعث کم شدن حجم تصاویر و نیز کمتر شدن تعداد درخواست ها به سرور خواهد شد. به تصویر زیر دقت نمایید تعداد زیادی از عکس در یک عکس ادغام شده است عکس بزرگ ادغام شده معمولا حجمش یا کمتر از مجموع حجم تک تک عکسهای کوچکتر هست و یا برابر اما برای لود شدن آن تنها یک بار فراخوان HTTP انجام میشود.

 
ادغام چندین عکس کوچیک به یک عکس بزرگتر جهت استفاده از تکنیک css image sprites
حال که به اهمیت استفاده از یک تصویر بزرگ به جایی استفاده از چندین تصویر کوچک پی بردین نحوه استفاده از تکنیک css image sprites با مثالی ساده توضیح میدهیم البته در این مقاله بنای ما آموزش نحوه استفاده از این تکنیک نیست بله دلیل و اهمیت استفاده از آن می باشد. لطفا مقایسه نمایید!!!
[img=0x0]http://webmac.ir/upload/other/7C9GOLAXcW.jpg[/img]

1- بدون استفاده از تکنیک css image sprites :
 [عکس: 8k8Jctac8K.jpg]
کد CSS قبل از تغییر
 [عکس: WI5Hh4bhQ1.jpg]
آیکون ها قبل از تکنیک CSS Sprite

با استفاده از CSS Sprite در مثال بالا میتوانیم  بجای 10 تصویر مجزا (2 تصویر برای هر آیکون) یک تصویر بزرگتر داشته باشیم. تصویری به عرض آیکونی که بیشترین عرض را دارد و به ارتفاع مجموع ارتفاع آیکون ها بعلاوه 10 پیکسل (به تعداد عکس ها) میسازیم و آیکون ها را بصورت چپ چین از بالا و به فاصله یک پیکسل بین آنها در تصویر قرار میدهیم.
حالا کد CSS جدید را به شکل زیر میسازیم، همانطور که میبینید تنها یک تصویر زمینه قرار دارد و بقیه دستورها با جابجایی این تصویر با استفاده از مختصات X و Y آیکون ها را به نمایش میگذارند.

2-    با استفاده از تکنیک Css Image Sprites :
[عکس: S25SXPDUQd.jpg]
 
کد CSS بعد از تغییر

 با استفاده از CSS Sprite در این مثال ساده تعداد فراخوان HTTP  9عدد کاهش یافته و حجم تصویر 5/6 کیلوبایت کمتر شد حالا تصور کنید که تا چه حد میتواند در افزایش سرعت سایت موثر باشد.
 [عکس: GrAUGFySD2.jpg]
آیکون ها بعد از تکنیک CSS Sprite
در مثال ساده بالا به راحتی از اهمیت استفاده از تکنیک   CSS Sprites  آگاه شدید.
استفاده از این تکنیک شاید در ابتدای شروع به کار خیلی راحت نباشد اما بعد از مدتی کار کردن متوجه خواهید شد که چندان هم سخت نیست ضمنا شما میتوانید از نرم افزار SpriteMe استفاده نمایید استفاده از این نرم افزار بسیار ساده می باشد.


تهیه شده توسط گروه وب مک

چاپ این بخش