امتیاز موضوع:
  • 0 رای - 0 میانگین
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
آموزش سئو محتوای تولید شده توسط کاربر
#1
[عکس: SEO-impact-of-user-generated-content.jpg]

سئو سایت و محتوای تولید شده توسط کاربر، رابطه پیچیده ای دارند. از طرفی، تولید محتوا توسط کاربر می تواند به موتورهای جستجو اطلاعات بیشتری ارائه دهد، رنک و رتبه شما را برای عبارت های کلیدی دم بلند افزایش دهد و افراد را به فعالیت هایی دعوت کند که موجب به دست آوردن لینک و دیگر سیگنال های مثبت بیرون سایت می شود. از طرفی دیگر، محتوایی که کاربر تولید می کند می تواند بی کیفیت، اضافه و اسپم باشد. می تواند چگالی شما را کاهش دهد و گاهی اوقات حتی می تواند باعث شود گوگل به صورت شخصی با شما برخورد کند.
محتوا سوختی است که گوگل را تغذیه می کند. محتوا یک عامل مهم برای رتبه بندی می باشد و سایت هایی که به طور منظم محتوای باکیفیت تولید می کنند احتمال بیشتری دارد که رنک بهتری را به دست آورند (البته این تنها فاکتور رنک دهی محسوب نمی شود). در بخش آموزش سئو سایت نیوسئو به این مسئله پرداخته ایم و در بسیاری از مقالات  میزان تاثیر محتوا بر نگاه گوگل به سایت شما، تکرار شده است .
  • برای موفقیت در سئو با محتوای غنی، باید به موارد زیر دقت کنید :
  • محتوای تکراری : محتوای تکراری یک فاکتور بسیار منفی است. سایت خود را با Copyscape یا Siteliner بررسی کنید تا تمام صفحاتی که مشابه شما هستند یا وب سایت هایی که ویژگی های محتوایی سایت شما را دارند، پیدا نمایید در غیر اینصورت، حتما گوگل شما را جریمه خواهد کرد.
  • استفاده از عبارت های کلیدی : بهینه  سازی محتوا با عبارات کلیدی اصلی (یا مجموعه  ای از عبارات کلیدی) ممکن است سخت باشد، اما برای دیده شدن توسط مخاطبان هدف بسیار ضروری است. کلمات کلیدی اصلی و فرعی را پیدا کنید و آن ها را در صفحات مشخصی از سایت خود قرار دهید و به طور منظم عملکرد این صفحات را زیر نظر بگیرید.
  • ساختار محتوا : این یک راز است که مشتری ها بجای خواندن دقیق محتوا، آن را بطور سطحی می خوانند. به همین دلیل ساختار بندی صحیح محتوا امری ضروری است :
    • استفاده از جملات کوتاهتر
    • تجزیه ی پاراگراف های بلند
    • استفاده از عناوین و لیست­ هایی که با تایپوگرافی bullet شروع می شود
    • استفاده از عناصر چندرسانه ای، مانند تصاویر، ویدئوها، GIF و فایل­های صوتی. این موارد هضم و فهم محتوای شما را آسان تر کرده و بازدیدکننده ها را برای مدت بیشتری در صفحه­ شما نگه می دارد.
  • شخصیت مخاطب : هیچ وقت بدون دانستن ویژگی های مخاطبین خود مانند جنسیت، سن، شغل، مسئولیت­ ها، چالش ها و مشکلاتی که نیاز به حل آن دارند؛ دست به تولید محتوا نزنید. علاوه بر این، نسبت به مرحله ای که مخاطب شما در فرآیند خرید (آگاهی، ارزیابی و در نهایت خرید محصول و خدمات) قرار دارد، آگاهی داشته باشید و محتوای خود را بر اساس آن ارتقاء دهید.
  • محتوای عمیق و با کیفیت بالا : نمیتوان از اهمیت محتوای باکیفیت چشم ­پوشی کرد. اگر قادر به تولید محتوای باکیفیت نیستید، بخش قابل توجهی از پتانسیل رنک گرفتن خود را در گوگل و موتورهای­ جستجوی دیگر از دست خواهید داد. محتوایی تخصصی تولید کنید که از داده­ها و پژوهش های خودتان مانند نظرسنجی­ ها، خلاصه­ ها، لینک ها یا تجزیه و تحلیل ترافیک، تهیه شده است. برای خوانندگان، روزنامه­ نگاران، و در نهایت موتورهای جستجو، فقط محتوا با کیفیت بالا اهمیت دارد.
  • نشانه گذاری Schema : آیا می­خواهید برای درک بهتر محتوایتان به گوگل کمک کنید؟ از نشانه­ گذاری Schema استفاده نمایید. با وجود اینکه نشانه­ گذاری Schema ، مستقیما یکی از عوامل رتبه ­بندی نمی باشد، اما افزودن همین موارد جزئی می­تواند نرخ کلیک (CTR) را افزایش دهد و در نتیجه باعث تغییر ظاهر و فرم سایت شما در SERP شود.
  • عناصر چندرسانه ای : بهتر است در محتوا از عکس­ های بیشتر، ویدئوها، GIF، قرار دادن در توییتر و موارد بصری دیگر استفاده کنید. این موارد کمک میکنند تا موضوع خود را بهتر شرح دهید و کاربران را در صفحات سایت بیشتر نگه می­دارند و به رتبه­ بندی بهتر سایت شما کمک می­کند.
در سایت نیوسئو آموزش سئو سایت ارائه میگردد تا افراد علاقه مند به این عرصه بتوانند دانش خود را در زمینه سئو لحظه به لحظه بهبود بخشند و از آن در کسب و کار اینترنتی خود استفاده کنند. این آموزش ها به چند حالت کتاب آموزش سئو، فیلم های آموزش سئو و متون آموزش سئو ارائه شده است.
 بیشک با خواندن این مقالات شما می توانید سایت خود را به شرایط مطلوبی در رتبه بندی های گوگل برسانید و در نتیجه آن باعث افزایش بازدید، افزایش مشتری و در نهایت افزایش فروش خود شوید.
در این مقالات , امیر قمصری به شما نکات کلیدی زیادی را آموزش داده است و معتقد است سئو علمی نیست که منحصر به گروه خاصی از مردم باشد و باید همه وب مسترها و صاحبان کسب و کار اینترنتی آن را به خوبی فرا گیرند.
سئو با داده ها سر و کار دارد، پس اولین اولویت شما باید این باشد که از کارایی صحیح ابزارهای گردآوری و تجزیه و تحلیل داده هایتان مطمئن شوید. مهم ترین این ابزارها به قرار زیر هستند:
Google Search Console : شما بدون این ابزار نمی توانید بر روی کارایی یک سایت در جستجوی گوگل نظارت کنید. از این ابزار برای تحلیل عبارت های کلیدی، اجرا و اصلاح سئو فنی و تحلیل فاکتورهای تجربه کاربران (UX factor) نیز مفید است.
Bing Webmaster Tools : اگر چه به محبوبیت گوگل نیست ولی حدود یک چهارم از جستجوها در ایالات متحده آمریکا از طریق بینگ انجام می شود و البته ویژگی های مفیدی دارد که کاربر را قادر می سازد که عبارت های کلیدی، لینک های ورودی، ترافیک و غیره را تحلیل کند.
Google Analytics : از اتصال صحیح اکانت تحلیلگر گوگل خود به کنسول جستجوی گوگل اطمینان حاصل کنید، بعد گزارش ها و اهداف خاصی را برای نظارت بر عملکرد آمار وبسایت تان تهیه کنید. (به عنوان مثال حجم ترافیک داده ها، صفحات پر بازدید و بانس ریت و CTR)
Yoast SEO for WordPress : وردپرس یکی از محبوب ترین سیستم های مدیریت محتوا است و احتمالا افرادی که از این سیستم استفاده می کنند، از پلاگین Yoast نیز استفاده می کنند. به علت جذاب و کاربرپسند بودنش به شما در عناوین، متا دیسکریپشن ها، URL ها، عبارت های کلیدی و کیفیت محتوا کمک می کند. این ابزار، موارد فنی تری از قبیل نقشه سایت و robots.txt را نیز پوشش می دهد.

آموزش سئو محتوای تولید شده توسط کاربر

محتوای اصلاح شده

محتوای اصلاح شده، محتوایی است که شما با جمع آوری، سازمان دهی، بازسازی و انتشار محتوایی که به دست دیگران ساخته شده، تولید می کنید. به این مسئله معمولا به دید اصلاح محتوایی که به دست دیگر ناشران ساخته شده است نگاه می شود. مانند زمانی که یک وبلاگ لیست ماهانه ای از پست های وبلاگی برتر منتشر شده در حوزه کاری خود پست می کند.
اما اصلاح و ویرایش محتوا اصلا محدود به تغییر بسته بندی محتوایی که توسط دیگر متخصصین ساخته می شود نیست. شما می توانید محتوای اصلاح شده ای که به دست مخاطبین تان ساخته شده است را تولید کنید و نتایج مثبتی نیز از نظر سئو سایت خود دریافت کنید.
 برای مثال، تصاویر با عنوان  را در  لیست می کند. آنها از مخاطب خود می خواهند به عنوان بخشی از مسابقه، تصاویر خود را بفرستند و بعد بهترین تصاویر را در ساب دامنه  منتشر می کنند.  اشاره می کند به این که این استراتژی بسیار خوب بوده است و برای آنها 649 دامنه ارجاعی، حدودا  بک لینک  و اثرگذاری بالایی برای صفحه و دامنه در پی داشته است.
استراتژی هایی مانند این به مخاطب احتیاج دارند، اما الزاما نه به بزرگی . برای مثال ، توانست با استفاده از گالری های تصویر، ترافیک سایت خود را 15% افزایش دهد.
به این چند نکته درباره اصلاح محتوای تولید شده توسط کاربر نیز دقت کنید:

پتانسیل لینک گرفتن بسیار بالاست اگر اصلاح محتوا به حدی باشد که کاربران انتظار دارند. به همین دلیل هم برگزاری مسابقه یا چیزی شبیه به آن بهترین کار در این راستا است. این کار باعث جلب توجه تعداد زیادی از کاربران می شود.

هدف این است که کاربر را به ستاره تبدیل کنیم. تاکید بیش از حد بر روی برندسازی نداشته باشید، حداقل اینطور نباشد که لوگوی شما نیمی از کادر دوربین را تشکیل دهد. به جای آن، بر روی بازاریابی سبک زندگی تمرکز کنید.

مسابقه باید به اندازه کافی سرگرم کننده و جالب باشد که مردم بتوانند هرگونه بدبینی احتمالی که نسبت به کار کردن با برند دارند را نادیده بگیرند. شرکت کنندگان باید احساس کنند در یک رویداد جالب شرکت می کنند تا اینکه در استثمار شرکت های بی روح هستند.

امکان نظر گذاشتن را به کاربران بدهید

اگر صاحب بازار هستید یا محصولات می فروشید، باید حتما نظر مشتریان را با صفحه محصولات یا سایت خود ترکیب کنید. مانند صفحات ادغام شده، نظرات کاربران تعداد لغات صفحه را بیشتر کرده و به موتورهای جستجو اطلاعات بیشتری برای کار با آن می دهند
نظرات کاربران با دستورالعمل های کیفیت سنجی گوگل  نیز همخوانی دارد. جدا از اینکه در این دستورالعمل به وضوح ذکر شده است که توجه به نظرات، راهی برای قضاوت شهرت و اعتبار سایت است، دستورالعمل های کیفیت سنجی گوگل برای سنجش اینکه چقدر هدف صفحه با هدف جستجو کننده ای که عبارتی را جستجو کرده است همخوانی دارد در ابعاد بزرگی اعمال می شوند.

محتوایی که کاربر تولید می کند را قوی تر کنید

سئوکارها به خوبی می دانند صفحاتی که کلمات بیشتری دارند رنک و رتبه بهتری هم می گیرند. البته به طور کلی گفته می شود همیشه هم چنین چیزی صحیح نیست چون صفحه ای که تعداد زیادی کلمه داشته باشد همیشه برای کاربر، کاربردی ترین صفحه نیست.
ارتباط بین این دو مسئله تقریبا واضح است. تعداد متوسط کلماتی که در صفحه رنک شده به عنوان اولین نتیجه گوگل وجود دارد، 1890 کلمه است:
[img=0x0]https://www.newseo.ir/images/2018/08/average-word-count-of-a-Google-first-page-result.jpg[/img]
دلایل زیادی برای این ارتباط وجود دارد. مهم ترین دلیل این امر از نظر من، کلمات مرتبط است. طبق تحقیقات  صفحات با رنک بالا در گوگل معمولا برای هزاران عبارت کلیدی مرتبط رنک می گیرند
[img=0x0]https://www.newseo.ir/images/2018/08/Average-number-of-Keywords-that-Top20-ranking-pages-rank-for.jpg[/img]
صفحاتی که کاربران از آنها برای چند عبارت مرتبط استفاده می کنند، به گوگل داده های بیشتری می دهند نسبت به صفحاتی که تنها برای چند عبارت کلیدی عملکرد خوبی دارند. موتورهای جستجو دلیل قانع کننده تری برای رنک کردن این گونه صفحات دارند. از آنجا که محتوای طولانی تر معمولا عمیق تر بوده و از چند زاویه به موضوع مورد بحث نگاه می کند، به همین جهت برای عبارت های جستجوی بیشتری هم رنک می گیرند. این مسئله باعث به وجود آمدن اثر گلوله برفی می شود (گلوله برفی همینطور که پایین می رود بزرگتر می شود) و گوگل این صفحه را برای عبارت های بیشتر و بیشتری رنک می کند تا آنجا که این صفحه تبدیل به مرجع اصلی برای موضوع مورد نظر می شود.
نتیجه گیری
محتوای تولید شده توسط کاربر که به خوبی در سایت قرار گرفته است می تواند مزیت های زیادی برای سایت شما داشته باشد.
نظرات مشتریان می توانند امتیاز کسب و کار شما را بالا برده و به شما کمک کننده برای چند عبارت کلیدی رنک بگیرید. ادغام و متعادل کردن بحث های کاربران باعث تولید صفحات عمیق و جامعی می شود که برای عبارت های کلیدی دم بلند رنک می گیرند. مسابقات کاربران و اصلاح و ویرایش محتوا می تواند منجر به گرفتن لینک های بیشتر و دیگر سیگنال های مثبت خارج از صفحه شود.
از این فرصت ها استفاده کنید و از مخاطبین خود بیشترین بهره را ببرید.

نیوسئو - بزرگترین مرجع آموزش سئو و بهینه سازی سایت
 
برای رسیدن به موفقیت بلند پرواز باش و تلاش کن.
پاسخ


پرش به انجمن:


کاربران در حال بازدید این موضوع: 1 مهمان